Rămâneți conectați

On The Go

Natura ca motor de dezvoltare a regiunii: crește numărul zimbrilor din Munții Țarcu

Publicat

pe

crește numărul zimbrilor din Munții Țarcu

Trei femele de zimbru de la Rezervația de zimbri din Donaumoos, Germania și una de la centrul de reproducere din cadrul Grădinii Zoologice din Hunedoara au ajuns cu bine în Munții Țarcu, în vecinătatea comunei Armeniș, unde peste câteva luni se vor alătura celor aproximativ 54 de zimbri liberi din Carpații Meridionali.

O altă femelă din Grădina Zoologică din Karlsruhe, Germania, a fost adusă la centrul de reproducere românesc pentru a diversifica materialul genetic și a spori populația de zimbri în viitor. Exemplarele au fost selectate atent, pe criterii legate de genetică, vârstă, management în așa fel încât să aibă șanse crescute de acomodare și reproducere în noul mediu.

Xannika, o femelă zimbru provenită din Grădina Zoologică din Karlsruhe, Germania a fost trasportată în țarcul special pentru zimbri, de 6000 m2, amenajat în cadrul Grădinii Zoologice din Hunedoara în 2016 de către WWF și Rewiling Europe. Ea va da naștere noilor generații și vom evita astfel consangvinizarea.

Eliberarea puilor de aici va reduce stresul rezultat din relocarea de la mii de kilometri distanță. Romarta, femela zimbru născută în centrul de reproducere acum doi ani, care s-a alăturat grupului de 3 femele venite din Domaumoos, este un exemplu pozitiv al succesului acestui centru.

Femelele vor rămâne sub atenta supraveghere a rangerilor și medicului veterinar pentru perioada de aclimatizare, iar în câteva luni se vor alătura zimbrilor liberi.

„Deși au călătorit mai bine de 1000 de km exemplarele au ajuns în stare bună la noi. Acum începe procesul de aclimatizare în care ne vom asigura că sunt sănătoase și pregătite pentru o viață în natura sălbatică. Tot acest proces implică o muncă complexă și o colaborare deosebit de importantă, iar profesionalismul partenerilor din Germania, al firmei de transport Hunland, al Grădinii Zoologice din Hunedoara și mai ales sprijinul comnunității locale care ne-a fost alături de la începutul proiectului sunt extrem de valoroase”, a spus Marina Drugă, Manager Proiect Life-Bison.

În luna iunie au mai sosit în Măgura Zimbrilor alți 7 zimbri aduși tot din Germania. Acum sunt peste 60 de exemplare în ambele zone de proiect, mai exact în zona Armeniș, județul Caraș-Severin și în vecinătatea comunei Densuș, județul Hunedoara.

Dacă acum câțiva ani erau mai rari decât rinocerul negru, acum, mulțumită eforturilor de conservare, populațiile de zimbru (Bison bonaus) din întreaga Europă sunt în creștere.

Mai multe despre proiect:

Odată răspândit în întreaga Europă, zimbrul european a fost dus la dispariție la începutul secolului al XX-lea prin vânătoare excesivă și pierderea habitatului.

Începând cu anul 2014, programul de reintroducere a zimbrilor, în curs de desfășurare de către Rewilding Europe și WWF România, este cea mai mare încercare de acest gen din Carpații Meridionali.Primele două transporturi au avut loc în 2014 și 2015 în Munții Țarcu, în vecinătatea comunei Armeniș. Transporturile s-au repetat apoi în fiecare an în cadrul proiectului LIFE Re-Bison finanțat de Comisia Europeană.

În 2018 au fost eliberați încă 23 de zimbri în sălbăticie, inclusiv 14 indivizi în noua zonă de resălbăticire din Munții Poiana Ruscă, în apropierea comunei Densuș.Obiectivul general al proiectului LIFE Bison, care se desfășoară până în decembrie 2020, este stabilirea unei populații sălbatice de zimbri viabilă din punct de vedere demografic și genetic în Carpații Meridionali. Subpopulațiile vor fi conectate prin coridoare naturale, permițând migrația și schimbul genetic.

Natura ca motor de dezvoltare a regiunii

Reintroducerea zimbrului nu este singura acțiune începută în cadrul acestei inițiative, deși totul se leagă și contribuie direct sau indirect la acest obiectiv central de conservare. Zimbrii reprezintă piesa centrală a unei viziuni complexe în care natura devine motorul de dezvoltare al acestei regiuni și o sursă de bunăstare pentru comunitățile locale. Acest lucru se întâmplă datorită eforturilor continue investite în ecoturism, dezvoltare comunitară, educație, cercetare și inovare tehnologică, în beneficiul naturii și omului deopotrivă.

Cercetarea în sfera naturii și monitorizarea reprezintă priorități-cheie, pentru a măsura impactul zimbrului asupra habitatelor și biodiversității, pentru a fundamenta acțiunile de conservare, a înțelege mai bine și atenua provocări precum conflictele om-specii de animale sălbatice.

Pe partea de dezvoltare locală, inițiativa a încurajat înființarea, de către localnici, a unei asociații denumită AMZA (Asociația Măgura Zimbrilor Armeniș) care este partenerul local în organizarea transporturilor și eliberărilor de zimbri, în relaționarea cu autoritățile locale, în dezvoltarea și oferirea de servicii de ecoturism (ex. cazare și masă, ghidaj specializat) și produse locale.

Colaborare strânsă

WWF România și Rewilding Europe colaborează îndeaproape cu comunitățile locale din ambele locații de reintroducere a zimbrilorilor, cu implicarea antreprenorilor locali, Romsilva, a ocoalelor silvice, a asociațiilor de vânătoare și a operatorilor de turism, asigurând că programul de reintroducere a zimbrilor va atinge toate obiectivele propuse.

Proiectul LIFE-Bison este derulat de WWF-România și Rewilding Europe, cu sprijin financiar din partea Uniunii Europene, prin Programul LIFE.

Urmărește travelingmag.ro pe Facebook și Instagram

Citește în continuare
Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

On The Go

Târgul de Turism al României se va desfășura între 20 și 23 februarie 2020

Publicat

pe

Targul de Turism al Romaniei

Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României se va desfășura între 20 și 23 februarie în Pavilionul B2 al Centrului Expozițional ROMEXPO.

Îți dorești o călătorie în locuri inedite alături de cei mai buni prieteni? Visezi la o vacanță romantică pe plaje îndepărtate și exotice? Vrei să te relaxezi împreună cu cei dragi pe litoral într-un sejur all-inclusive? Ești gata să îți forțezi limitele în călătorii de aventură sau îți dorești pur și simplu o vacanță la SPA?

Atunci trebuie să ajungi la Târgul de Turism al României.

Cei peste 120 de expozanți înscriși deja ți-au pregătit cele mai bune oferte pentru ca vacanțele tale din 2020 să fie cu adevărat de neuitat.

Printre expozanții tradiționali ai manifestării se numără agenții de turism, tour-operatori, zonele turistice din România reprezentate de: administrații publice locale, asociații de turism, oficii de turism, consilii județene si primării. Asigură-te că evenimentul nu se va termina fără să îți planifici și o vacanță în România. Redescoperă timp de 4 zile locuri cu un farmec pitoresc aparte, obiceiuri și tradiții care îți vor garanta călătorii reușite la doar câteva zeci sau sute de kilometri distanță.

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este, ca de fiecare dată, mai mult decât o manifestare expozițională. Este o sărbătoare a călătorilor pasionați, dar și a tuturor celor care promovează constant turismul autohton și internațional, a tour-operatorilor și agențiilor care se întrec în a prezenta oferte pe placul cât mai multor vizitatori.

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este una dintre manifestările de referință ale ROMEXPO, fapt demonstrat și de numărul foarte mare de vizitatori la ediția de primăvară 2019! 21.500 de vizitatori au profitat de promoțiile pentru vacanțe prezentate de companiile expozante la TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI I 2019!

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este organizat de ROMEXPO, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu: Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).

Ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI are loc împreună cu ROMHOTEL – Expoziție internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante,

Trece în agendă o vizită la TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI! Mai este mai puțin o lună până la debutul evenimentului.

Program de vizitare:

20 – 22 februarie (joi – sâmbătă): între orele 10.00 – 18.00

23 februarie (duminică): între orele 10.00 – 16.00

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare

On The Go

Oportunități de business pentru companiile din industria ospitalității care participă la ROMHOTEL 2020

Publicat

pe

Romhotel 2020

În perioada 20 – 23 februarie, ROMEXPO organizează Expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante – ROMHOTEL 2020.

Manifestarea se desfășoară în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional, concomitent cu ediția de primăvară a Târgului de Turism al României, care va avea loc în Pavilionul B2.

2020 impune noi standarde și direcții în industria ospitalității. Clienții nu mai aleg un restaurant sau un hotel doar după prețul cazării și oferta din meniu, ci sunt interesați de locații cu un design inedit, o atmosferă specială care îi îndeamnă să revină și servicii care țin pasul cu revoluția tehnologică.

Specialiștii spun că anul acesta, în structurile hoteliere, dar și în restaurante, trebuie să predomine stilul echilibrat și autentic, să fie prezente plantele și obiectele din catifea, iar spațiile conturate să aibă acces la cât mai multă lumină naturală. De asemenea, oamenii de afaceri sunt încurajați să introducă meniurile smart din care să nu lipsească preparatele bio.

ROMHOTEL – cel mai important eveniment dedicat industriei ospitalității – este mediul profesionist în care puteți să vă prezentați gama de produse și servicii specifice pieţei de horeca, precum şi noutăţile apărute în acest sector.

Interesul crescut al firmelor din România și străinătate pentru participarea la ROMHOTEL denotă că expoziția este locul perfect pentru prezentarea inovațiilor din industrie. La ediția de anul trecut, 84% dintre expozanți s-au arătat încântați de calitatea vizitatorilor care au ajuns la stand, iar 92% dintre reprezentanții firmelor prezente au declarat că la ROMHOTEL au stabilit noi contacte de afaceri.

Nu rata întâlnirea cu liderii industriei! Prin participarea la ROMHOTEL poți să stabilești noi parteneriate comerciale cu producători şi distribuitori naţionali şi internaţionali, să-ți promovezi brandul, să lansezi noi produse și să consolidezi relațiile cu partenerii tradiționali. Mai mult decât atât, ai oportunitatea să organizezi activițăți conexe pentru publicul specializat, cum ar fi: conferințe tematice, ateliere sau demonstrații culinare.

Firmele înscrise până la această dată vin la ROMEXPO cu soluţii dedicate amenajării şi dotării hotelurilor, restaurantelor, cafenelelor şi barurilor, articole pentru servire și depozitare, accesorii pentru întreținerea curățeniei, precum și echipamente pentru securitate.

PROGRAM DE VIZITARE

20 – 22 februarie, interval orar 10:00 – 18:00;
23 februarie, interval orar 10:00 – 16:00.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare

On The Go

Bucureștiul, de 4 ani capitală termală și destinație de wellness renumită pe plan internațional

Publicat

pe

Trei milioane de români, adică aproape 1 din 5 români care locuiesc în țară, și un milion de turiști străini au vizitat Therme în cei patru ani de la deschiderea complexului termal din nordul Bucureștiului.

Capitala este astfel, de 4 ani, pe harta europeană și mondială a turismului de wellness și relaxare. Therme, cel mai mare centru de relaxare și wellness construit greenfield din Europa dar și cea mai exotică destinație din România 365 de zile pe an, atrage turiști nu doar din București sau din alte orașe ale țării ci și multi turiști străini, peste 25 % dintre clienții centrului provenind din țări precum Italia, Bulgaria, Israel, UK, Germania sau SUA.

Bucureștiul, pe harta turismului de relaxare și wellness la nivel mondial

Odată cu deschiderea Therme, Bucureștiul a devenit una dintre cele mai importante atracții din zona turismului de relaxare și wellness, alături de prima și cea mai veche capitală termală atestată istoric, Roma.

Capitala României se află pe primul loc în topul destinațiilor turistice din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2019, cu peste 1,4 milioane de turiști care au apelat la serviciile de cazare.

Astfel, Therme se află în top pe lista locurilor de vizitat din România, atât a turiștilor cât și a publicațiilor străine precum TripAdvisor și Culture Trip care recomandă Therme atât pentru unicitatea experienței dar și pentru petrecerea sejurului în România.

Wellness-ul este un trend global în continuă creștere determinat de nevoia oamenilor de a-și recăpăta echilibrul între viața profesionala și cea personală, dedicând mai mult timp pentru relaxarea și bunăstarea individuală. Global Wellness Institute afirmă că economia globală din jurul wellness-ului crește de două ori mai rapid comparativ cu rata creșterii economice.

Românii, din ce în ce mai atrași de locuri exotice și mai pretențiosi în alegerea destinațiilor de petrecere a timpului liber

Apetitul turiștilor români pentru destinații exotice a crescut considerabil. În ultimii ani, românii și-au crescut bugetele de vacanță, călătoresc mai des iar curiozitatea de a descoperi continente și culturi noi i-a condus spre destinații exotice.

’Suntem încântați să fim aleși ca destinație de relaxare și wellness de peste patru milioane de români și străini, în doar patru ani de activitate. Ce ne bucură și mai mult este că am atras atenția turiștilor asupra Bucureștiului, plasând capitala pe harta celor mai populare destinații de wellness. Am constatat că românii au un apetit din ce în ce mai mare pentru cultura exoticului dar și a activităților sănătoase. Tocmai de aceea am dezvoltat programe de wellness și activități ce îmbină experiențele culturale inedite cu preparate și activități de care au parte în vacanțe, chiar la ei acasă”, a declarat Andrada Seitan, Director Comunicare Therme București.

Therme, un superlativ exotic al sănătății și relaxării aproape de casă

În cei patru ani de activitate, Therme a pus la dispoziția clienților opt extinderi și noi facilități: un nou corp de 4.000 mp – Galaxy Relax, cea mai mare plajă urbană din Europa – Sands of Therme, cu o suprafață de 30.000 mp, două parcuri tematice cu o suprafață de 10.000 de mp și 20.000 de plante (Feng Shui și Pangeea, unice în Europa) dar și un restaurant-concept care include 12 stații de live cooking și 5 zone de influență culinară, inspirat din viața exploratorului german Alexander von Humboldt.

Totalul investitiilor în această perioadă se ridică la peste 100 milioane de euro iar planurile de dezvoltare cu siguranță nu se vor opri aici.

Therme București este cel mai mare Therme din Europa, având o capacitate de 4.000 de persoane simultan indoor.  Cu cele peste 880.000 de plante, pe o suprafață totală înverzită de 18.000 mp, la Therme București se află cea mai mare grădină botanică de interior și exterior din România.

Vizitatorii pot admira peste 3.000 de arbuști și mii de orhidee la interior, dar și 1.500 palmieri, care la rândul lor, reprezintă un alt superlativ – cea mai mare plantație de palmieri indoor de pe continentul european.

Cele trei restaurante Therme, The Mango Tree, Humboldt și Greens au o capacitate totală de 800 locuri și oferă o incursiune în lumea experiențelor culinare exotice. Therme București pune la dispoziția clienților produse proaspete, zi de zi, de cea mai bună calitate și preparate din bucătăria asiatică, mediteraneană, americană, etc.

Sustenabilitatea este un alt principiu care demonstrează viziunea centrului. Din punct de vedere al eficienţei energetice, Therme Bucureşti funcţionează din resurse proprii în proporţie de 80%. Therme a devenit prima construcție din România distinsă cu cea mai înaltă treaptă de certificare acordată unei facilități sustenabile, certificarea LEED Platinum, pentru implementarea de strategii și soluții practice și măsurabile care vizează obținerea unor performanțe ridicate în următoarele categorii: eficiența apei, consumul de energie și atmosferă, materiale și resurse și calitatea mediului înconjurător.

Calitatea apei termale din piscinele Therme, extrasă de la peste 3000 de metri adâncime, filtrată cu cele mai moderne tehnologii și tratată prin ozonare, este certificată de către SGS Insitut Fresenius ( lider mondial în inspecția, verificarea și certificarea calității produselor dintr-o varietate largă de domenii).

Mai mult, European Spas Association a acordat Therme Bucuresti certificarea Thermal Spa of Europe pentru cele mai înalte standarde internaționale de calitate pentru spa-uri și centre medicale de wellness.

Superlativele centrului, tehnologia avansată, design-ul, ambianța exotică la prețuri accesibile, temperatura constantă de 30 de grade tot timpul anului și cele peste 40 de activități de wellness incluse în tariful de acces în fiecare zi sunt doar câteva dintre motivele pentru care Therme București a devenit repede unul dintre locurile preferate din România pentru petrecerea timpului liber.

Pentru primii 4 ani de activitate, cel mai mare complex de wellness, relaxare și distracție din Europa cu ape termale, cifrele vorbesc de la sine, cu un total de 1.460 zile de vacanță într-un paradis urban: 4 milioane vizitatori; 910.000 participanți la ritualurile Aufguss; 3 milioane de cocktail-uri exotice și peste 3,3 milioane de preparate servite; 200 petreceri în piscină; 70 petreceri pe plajă și 150 de concerte live.

Infografic Therme 4 ani

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare
Advertisement
Stockholm Stockholm
City Break20 ianuarie 2020

Recomandări pentru o zi de vis în Stockholm

Stockholm, capitala Suediei, este o destinație interesantă pentru un city break. Găsești aici o arhitectură inedită, experiențe culturale și culinare....

Un road trip cu noul Opel Astra Un road trip cu noul Opel Astra
Destinations12 ianuarie 2020

Un road trip cu noul Opel Astra pe drumurile din landul german Hessa

Un city break la Frankfurt nu este niciodată o idee rea, mai ales dacă ai de gând să și ieși...

City Break18 decembrie 2019

11 târguri de Crăciun din Europa la care trebuie să ajungi iarna aceasta

Dacă îţi place atmosfera de Crăciun, cu luminiţe, colinde și goana după cadouri pentru toţi cunoscuţii, atunci cu siguranţă un...

Turul cramelor - Santorini Turul cramelor - Santorini
Food & Drinks26 august 2019

Turul cramelor și vinurile pe care nu trebuie să le ratezi în Santorini

Dacă vrei să încerci ceva special în Santorini, atunci ține cont de acest scurt ghid în care vei descoperi cele...

City Break08 iulie 2019

Alex Filip a explorat Marsilia în alergare

Alex Filip este pasionat de alergare și bicicletă și indiferent de orașul în care ajunge, sigur iese la o tură....

On The Go01 iulie 2019

Sfaturi pentru un road trip fără griji în vacanța de vară

Temperaturile sunt din ce în ce mai ridicate și singurul lucru la care te mai gândești este vacanța de vară....

Bari - Italia Bari - Italia
City Break03 iunie 2019

Recomandări pentru o zi de vis în Bari

La doar două ore de zbor cu avionul de București și extrem de accesibil ca preț, Bari, un oraș de...

Running Break Running Break
City Break02 iunie 2019

RUNNING BREAK: Locuri cool de alergare în Lisabona, Paris și Viena

Dacă ești pasionat de alergare, cel mai probabil fiecare city break se transformă într-un „running break”. Așa că avem câteva...

Marsilia Marsilia
City Break11 mai 2019

Recomandări pentru o zi de vis în Marsilia

Marsilia, cel mai vechi oraș din Franța, are un trecut bogat, însă și un prezent frumos, cu peste 300 de...

Malaga Malaga
City Break25 aprilie 2019

Recomandări pentru o zi de vis în Malaga

Malaga este un oraș plin de viață, cu o gastronomie excelentă și o clima perfectă. Bine ai ajuns într-unul din...

Advertisement

Trending