Rămâneți conectați

On The Go

Românii pierd anual peste 35 milioane euro din drepturile de compensare pentru zboruri anulate sau întârziate pe care nu le solicită

Publicat

pe

Românii pierd anual peste 35 milioane euro din drepturile de compensare pentru zboruri anulate sau întârziate pe care nu le solicită

Zilnic pe aeroporturile din România sunt anulate sau au întârzieri în medie 5-6 zboruri, ceea ce rezultă într-o medie de 500 de români afectați în fiecare zi.

Peste 1000 de zboruri cu astfel de probleme au fost înregistrate doar în ultimele 9 luni pe aeroporturile din România. Conform datelor FlightClaim.ro, valoarea totală a compensațiilor la care aceștia ar avea dreptul anual depășește 35-40 de milioane de euro.

Aproximativ 180.000 de români afectați în fiecare an de anularea sau întârzierea zborului

Traficul aerian în România înregistrează record după record, cu un număr de zboruri în creștere. Deja aeroporturile României au peste 20 de milioane de pasageri anual, ceea ce crește presiunea pe angajații aeroporturilor, dar și incidența problemelor de zbor. În fiecare zi în medie 5-6 zboruri care aterizează sau decolează din România au întârzieri de peste 3 ore sau sunt anulate.

Din 10 pasageri romani eligibili, in medie doar unul isi obtine drepturile de la companiile aeriene

Speriati de birocratie sau de procedura dificila, doar maxim 10% dintre romanii aflati in situatia unui zbor cu probleme ajung sa isi ceara drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% renunta sa solicite compensatiile de 250, 400 sau 600 de euro, in functie de distanta zborului. Compania olandeza FlightClaim.ro, cu sediu si in Romania, inregistreaza zilnic intre 20 si 50 de cereri de compensare de la pasagerii romani care doresc sa isi primeasca drepturile de la companiile aeriene.

4,5 milioane de pasageri cu zboruri anulate si intarziate, la nivel european

La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins inca din anul 2017, dar proportional cu acesta a crescut si incidenta problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numarul zborurilor cu probleme a crescut in ultimii ani cu aproximativ 40%. In anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectati de anularea sau intarzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensatiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensatiilor per pasager este de 422,85 euro.

 Perioada cea mai aglomerată: sezonul de vară și lunile decembrie/ianuarie

Cum era de așteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistreaza și o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ 9 din 10 cereri primite de companie sunt soluționate pozitiv, iar pasagerii ajung să își primească compensația conform legii. De la începutul anului și până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna Ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat peste 180 de zboruri care au întârziat minim 3 ore sau au fost complet anulate, dar și luna August când aproape 170 de zboruri au fost întârziate sau anulate, în special zboruri low-cost sau charter. De asemenea, o parte dintre zborurile de linie întârziate au produs și pierderea conexiunilor, astfel că tot mai mulți pasageri care zboară către destinații exotice și îndepărtate încep să solicite compensația de 600 euro/persoană.

Tarom și companiile aeriene low cost, cele mai multe zboruri întârziate și anulate

Cele mai multe zboruri întârziate și anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar și de companiile low cost Wizz Air, Ryanair și Blue Air.

Top 5 destinații care înregistrează cel mai frecvent întârzieri la decolarea sau aterizarea în România

Conform datelor FlightClaim.ro, destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca și Londra.

Descoperă și: Germania – principala destinație culturală a Europei

Urmărește travelingmag.ro pe Facebook și Instagram

Citește în continuare
Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

On The Go

Procesul automat al Wizz Air permite rambursările către pasageri în doar o săptămână

Publicat

pe

Wizz Air, compania aeriană cu cea mai rapidă creștere din Europa, menționează că procesul său automat de rambursare gestionează 95% din cererile de rambursare prin conversie în numerar în doar o săptămână.

Wizz Air și-a lansat procesul de rambursare automatizată în luna mai a anului trecut pentru a face față numărului fără precedent de anulări cauzate de pandemia de Covid-19, compania aeriană înregistrând o creștere de 3000% a cererilor de rambursare în 2020 comparativ cu nivelurile din 2019.

Procesul automat înseamnă că pentru pasagerii ale căror zboruri au fost anulate, pe baza opțiunii selectate de client, Wizz Air va rambursa automat 120% din tariful inițial dar sub formă de credit de companie sau le va oferi pasagerilor opțiunea de rambursare în numerar de 100% către metoda lor inițială de plată sau opțiunea de a rezerva un nou zbor gratuit. Pasagerii pot solicita cu ușurință această rambursare, cu un singur clic în contul lor Wizz Air de pe wizzair.com sau accesând linkul primit prin e-mail.

Wizz Air încurajează întotdeauna călătorii să rezerve direct de pe wizzair.com sau prin intermediul aplicației mobile a companiei aeriene, astfel încât rambursările să poată fi procesate cât mai repede posibil. Atunci când rezervările se fac prin intermediul platformelor de rezervare online, Wizz Air nu poate contacta direct pasagerul cu privire la opțiunile de rambursare relevante, deoarece proprietarul rezervării nu este pasagerul, ci platforma prin care au fost achiziționate biletele.

Ca urmare, compensația poate fi amânată. Pasagerii care au rezervat bilete prin intermediul platformelor de rezervare a călătoriilor online nu au altă opțiune decât să se bazeze pe acțiunile proprietarului rezervării. Fiecare platformă de rezervare a călătoriilor online are modalități diferite de a gestiona cererile de rambursare, care nu sunt sub influența și controlul Wizz Air.

Pentru o măsură suplimentară de protecție în această perioadă incertă, pasagerii pot achiziționa serviciul suplimentar WIZZ Flex împreună cu biletele de avion, care le permite să își modifice rezervarea pentru o flexibilitate maximă. Procedând astfel, pasagerii își pot anula zborul cu până la 3 ore înainte de plecare fără nicio taxă și pot primi 100% din tariful original rambursat imediat în creditul companiei aeriene, precum și să schimbe datele și chiar rutele de un număr nelimitat de ori.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare

On The Go

Wizz Air a lansat funcția de alerte de preț în aplicația pentru mobil

Publicat

pe

Wizz Air a lansat funcția de alerte de preț în aplicația pentru mobil

Wizz Air a introdus o nouă funcție în aplicația sa mobilă care îți va permite să-ți activezi alerte de preț pentru zborurile de interes.

Cu toții căutăm întotdeauna zboruri accesibile atunci când începem planurile de vacanță, iar Wizz Air a găsit o soluție prin care să țină clienții la curent cu cele mai bune oferte. Astfel, în aplicația pentru mobil Wizz Air există acum o funcție care îți permite să activezi alerte de preț pentru zborurile care te interesează.

Cu această actualizare a aplicației, ca utilizator înregistrat poți stabili acum alerte de preț pentru până la cinci zboruri pe care vrei să-ți rezervi bilete. Această nouă caracteristică te va notifica în mod automat și așa vei ști dacă prețurile biletelor dorite sunt în creștere sau în scădere. Așa poți rezerva rapid dacă tarifele încep brusc să urce sau poți să profiți de scăderile de preț pentru destinația dorită.

Pentru a configura o alertă de preț descarci pur și simplu aplicația mobilă Wizz Air, dacă nu o ai deja, apoi te conectezi la contul tău, cauți un zbor și activezi „alertele de preț”. Alertele sunt trimise o dată pe zi printr-o notificare push și se vor șterge automat odată cu plecarea zborului urmărit. Aplicația mobilă Wizz Air este disponibilă gratuit pentru utilizatorii de Android și iOS.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare

On The Go

Grecia va introduce o taxă pentru turiștii care au nevoie de servicii medicale

Publicat

pe

Grecia va introduce o taxă pentru turiștii care au nevoie de servicii medicale

Autoritățile din Grecia au anunțat că turiștii care au nevoie de servicii medicale pe durata șederii în această țară vor trebui să plătească o taxă de 20 de euro.

Conform site-ului Greekreporter, Ministerul Sănătății a anunțat că turiștii care vor avea nevoie de servicii medicale pe durata șederii lor în Grecia vor trebui să achite o taxă de 20 de euro.

Până acum, serviciile medicale, cu excepția cazurilor în care era nevoie de spitalizare, erau gratuite pentru turiști.

De asemenea, cei care vor beneficia de servicii medicale de urgență vor fi nevoiți să le plătească. De asemenea se vor impune taxe și pentru cei care au nevoie de diferite analize sau de investigații medicale amănunțite precum RMN, radiografii sau altele.

De exemplu, testul pentru determinarea infectării cu virusul Sars-COV-2 costă mai puțin de 50 de euro în spitalele publice.

Acesta este încă un motiv pentru a vă face întotdeauna o asigurare medicală pentru călătorii, indiferent de țara în care mergeți.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește TravelingMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

Citește în continuare
Advertisement
5 orașe pe care să le vizitezi când se ridică restricțiile 5 orașe pe care să le vizitezi când se ridică restricțiile
City Break07 februarie 2021

5 orașe pe care să le vizitezi când se ridică restricțiile

Ai chef de un city break? Iată cinci orașe pe care poți să le pui pe listă pentru o evadare...

Atena Atena
City Break07 septembrie 2020

Recomandări pentru o zi de vis în Atena

Atena, capitala Greciei, este locul ideal pentru o noapte de distracție, o zi plină de vizite și vestigii istorice sau...

Sankt Petersburg Sankt Petersburg
City Break06 septembrie 2020

Recomandări pentru un weekend la Sankt Petersburg

Dacă ai Rusia pe lista ta cu destinații de vacanță, atunci pune Sankt Petersburg primul oraș în care trebuie să...

5 locuri cool din Berlin 5 locuri cool din Berlin
City Break09 mai 2020

5 locuri cool din Berlin descoperite cu noul Opel Corsa-e

Berlin este oricând o destinație perfectă pentru un city break. Mai ales când ai ocazia să descoperi locuri cool din...

Destinations04 mai 2020

[FOTO/VIDEO] Un road trip prin Olanda cum probabil nu o să poți face niciodată. Sau?

Nu am spune nu niciodată unei propuneri de road trip prin Olanda. Dar cel mai probabil nu vom putea face...

Amsterdam Amsterdam
City Break26 februarie 2020

Recomandări pentru un weekend la Amsterdam

Cu o serie de muzee spectaculoase, teatre, restaurante, baruri, concerte în fiecare weekend, și nu doar atât, Amsterdam este destinația...

Foto: Primăria Municipiului Sibiu Foto: Primăria Municipiului Sibiu
City Break25 februarie 2020

Unde stai, mănânci, te relaxezi și te distrezi în… Sibiu

Orașul Sibiu este oricând o alegere bună pentru o evadare de weekend. Așa că îți dăm câteva ponturi pentru ca...

Praga Praga
City Break24 februarie 2020

Recomandări pentru o zi de vis în Praga

Chiar și toamna, capitala Cehiei este un loc numai bun pentru a fi explorat, fiind plin cu muzee, cafenele și...

Istanbul Istanbul
City Break24 februarie 2020

Istanbul în 48 de ore! Ce să nu ratezi în orașul-minune al Turciei

Să spunem că ai doar 48 de ore la dispoziție să vizitezi Istanbul, o destinație de vis pentru care în...

Norway postcards cu un BMW X3 Norway postcards cu un BMW X3
Destinations03 februarie 2020

Norway postcards cu un BMW X3

„Traveller’s tales” a explorat frumuseţea Norvegiei în cel de-al patrulea proiect de scurtmetraj în colaborare cu BMW. Şosele neîntrerupte care...

Advertisement

Trending